zaterdag 17 juli 2010

Update 4.01 brengt nieuwe problemen

De nieuwste update voor de iPhone wordt door Apple beschreven als een update die het algoritme voor de berekening de signaalsterkte moet verbeteren. Nu doet de update wat hij belooft. Mijn signaal wordt nu accurater weergegeven.

Maar zoals met bijna elke update duiken ook weer problemen de kop op die er eerder niet waren op waren opgelost. Zo ook weer met deze minor update.

In mijn directe omgeving heb ik van problemen gehoord met met name iPhone 3GS waar de update bij 70 % voortgang vastloopt en een herstel noodzakelijk bleek. Het duurt dan weer een hele tijd voordat alle content weer gesynchroniseerd is.

Zelf heb ik ervaren dat na de update de camera app niet goed meer werkt. Het duurt meer dan een minuut voordat het sluitervenster opent en ik een foto kan maken. De andere keer wordt het scherm gewoon zwart voordat de app crasht. Na een herstart lijkt de app weer normaal te werken en kan ik weet foto's maken.

Op forums op internet zie ik berichten van met name 3G's waarvan na de update de fotolijst geen thumbnails meer laat zien, maar zwarte plaatjes en lijken de foto's te zijn verdwenen. Na erop te klikken zijn ze er wel weer. Ook hier biedt een herstart en vervolgens een nieuwe synchronisatie met iTunes de remedie.

Het lijkt alsof de update zo snel in elkaar is geflanst om maar snel te kunnen reageren op het antenne probleem van de iPhone 4. De eerdere versies zoals de 3G en 3GS lijken niet voldoende getest of hebben niet meer de prioriteit bij Apple...

- Geschreven met BlogPress op mijn iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten