dinsdag 27 juli 2010

Apple aangeklaagd voor oververhitten iPad

Je kon er natuurlijk op wachten. In Oakland, Californie is een zogenaamde class action lawsuit tegen Apple wegens het automatisch uitschakelen van de iPad als deze te warm wordt.

Nu is er altijd wel iemand die zo'n zaak aankaart om een fikse schadevergoeding te toucheren. Meestal loopt het met een sisser en een schikking af.

In de zaak Baltazar vs Apple klaagt de koper van een iPad over het feit dat de iPad uitschakelt door snelle oververhitting onder normale weersomstandigheden en voldoet daarmee niet aan de redelijke verwachtingen van het gebruik door de consument zoals wordt voorgespiegeld door Apple.

Zelf heb ik de ervaring dat de oververhitting plaatsvindt bij blootstelling aan direct zonlicht. Tijdens de hittegolf van de afgelopen tijd heb ik geen problemen ondervonden bij een omgevingstemperatuur onder mijn terrasoverkapping van meer dan 40 graden. Echter bij het lezen van een boek in de schaduw, bij 22 graden maar met de bovenste helft in de directe zon, kreeg ik het waarschuwingsscherm.

Na een minuut in de schaduw kon ik gewoon weer verder werken. Ook mijn eerdere test in de sauna leverde geen oververhitting op. Ik denk dan ook dat het niet zo'n vaart zal lopen en de batterij aan advocaten die Apple heeft het helemaal zullen gooien op een maatregel van bescherming om erger te voorkomen.

Ze mogen mijn artikelen als referentie gebruiken en ik ben zelfs bereid in Californië te gaan getuigen, tegen kostenvergoeding uiteraard...

- Geschreven met BlogPress op mijn iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten