zondag 16 mei 2010

iPad: de ultieme sauna test

Vlak na het uitkomen van de iPad verschenen er berichten dat in de zuidelijke staten van de VS de iPad zowat van de schoot brandde, omdat ie zo heet werd. In de volle zon werd ie zo warm dat dit tot een automatische uitschakeling leidde en de iPad pas weer kon worden ingeschakeld toen die was afgekoeld.

Van enige warmteontwikkeling heb ik na een maand gebruik nog niets gemerkt en vanavond wilde ik dan ook de proef op de som nemen: de iPad mee in de infra rood sauna.

De afgelopen jaren heb ik al mijn draagbare apparaten mee in de droge sauna genomen zonder problemen. iPhone, eBook readers, Macbook, Macbook Pro en mijn gehackintoshte Dell mini. Ze werden allemaal warm, de Macbook ventilatoren bliezen op maximale kracht, maar verder probleemloos gebruik.

Zo ook de iPad. Na het schrijven van een blogbericht, bestellen van een iPad case en in de tussentijd updates geven via Twitter, was na 37 minuten de batterij van initieel 84% gedaald tot 66%. Dit is echter een normaal gegeven, iets dat ik ook bij de andere apparaten waarnam. Na een half uur was de omgevingstemperatuur opgelopen tot boven de 50 graden celcius. Nog steeds niets aan de hand. Ook de achterkant voelde niet echt warm aan, ondanks de zwarte siliconen case.

Na 45 minuten was mijn saunagang afgelopen en de eindtemperatuur 54 graden. De iPad ging vrolijk verder, net als alle andere Apple's die ik eerder 3x per week gebruikte in de sauna.

Misschien moet ik er een topic van maken zoals het welbekende Will It Blend...Nu alleen nog een passende naam...

- Geschreven met BlogPress op mijn iPad

1 opmerking:

  1. Mogen wij dit bericht overnemen op WellnessTotaal.nl en SaunaChecken.nl?

    BeantwoordenVerwijderen