maandag 21 juni 2010

Update iOS 4 verloopt niet vlekkeloos

De servers van Apple zijn nog niet plat gegaan en het downloaden verloopt onverwacht snel. Wat mij wel opvalt is dat het openen van websites in de VS na 19 uur traag is. De lijnen van en naar de VS worden bestookt door die massa's iPhone bezitters die snakken naar iOS4.

Er zijn ook al genoeg meldingen op het web dat het updaten niet goed verloopt. Het maken van een backup duurt weer zeer lang en de meesten breken dat voor nu dan ook af.

Ernstiger is het probleem dat zich ook bij mij voordeed. De update blijft op het scherm op 90% steken in iTunes en op de iPhone is de indicatorbalk na 60% niet meer in beweging te krijgen.

Alle bekende methoden geprobeerd; herstarten in DFU modus, USB kabel losmaken en opnieuw insteken, niets hielp. Uiteindelijk op een andere Mac geprobeerd en dat werkte gelukkig wel.

Na het doorlopen van het update proces en om nu te voorkomen dat de iPhone als nieuw apparaat wordt ingesteld op de andere Mac, meteen na de herstart ingeplugd op mijn iMac.

Daar werd de iPhone bij Apple geactiveerd en nu loopt het terugzetten van de backup en synchronisatie. Nu si het wachten op het beschikbaar komen van de jailbreak.

Heb je ook problemen? Laat het me weten.

- Geschreven met BlogPress op mijn iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten