dinsdag 27 april 2010

Na 5 dagen: mijn favoriete apps op de iPad




Ik zit lekker buiten met de iPad en ben eigenlijk wel toe aan een evaluatiemomentje. Was ik de eerste dagen nog blij met alle apps specifiek voor de iPad, nu begint zich toch een top tien af te tekenen. Met stip op 1 staat toch wel MagicPiano. Dat blijft leuk en ontspannend. De rest is minder duidelijk.

Voor streaming video binnenshuis is StreamToMe de favoriet. Ik kan video en muziek streamen naar de iPad, maar die werkt weer niet van buitenaf. Daarvoor gebruik ik dan toch AirVideo.

Van de weerapplicaties is voor ons Europeanen en qua layout AccuWeather mijn favoriet. Mooie graphics en 14 dagen vooruitkijken, voor wat het waard is.

De echte Twitter app heb ik nog niet gevonden. Tweetdeck is handig en overzichtelijk, alleen krijg ik niet alle recente tweets te zien. Ook wordt niet getoond hoe lang geleden de tweet heeft plaatsgevonden, terwijl dat op de iPhoneversie wel zichtbaar is. Vandaag Twitterific er op gezet en daar heb ik weer features die Tweetdeck niet heeft. Tweet flow daarentegen is de eenvoud zelve, leuke interface, maar weinig extra's. Eigenlijk wil ik een combinatie van die drie...

Bij het tikken van deze blog loop ik toch weer tegen de beperking van het ontbreken van multitasking in 3.2 op. Ik was de naam vergeten van Tweet flow. Om nu niet alles kwijt te raken moet ik eerst saven als draft in Blogpress, home button klikken, naam opzoeken en dan als ik Blogpress opstart moet ik weer de draft ophalen. Kan niet wachten tot september, of zoveel eerder als de 4.0 beta voor de iPad uitkomt.

Moest er even uit. Pages en Numbers zijn prima mee te werken, zodra je het document geopend hebt. Om dat document te openen moet je al weer allerlei trucs uithalen via iWorks.com. Wat ik nu doe is mailen naar mezelf en dan openen. Kom op Apple, dat moet eenvoudiger. Ik wil gewoon een documentenmap hebben die ik vrij kan benaderen vanuit elke app.
Daarom Transport uitgeprobeerd, maar dat is het ook niet. Wel handig om dingen bij je te hebben, zoals reserveringen, rekeningen etc., maar je kunt alleen kijken. Vandaag GoodReader er op gezet en totdat ik weer iets beters tegenkom, kom ik hiermee uit de voeten. Je moet je bronnen als server toevoegen. Dat werkt alleen als je op je Mac ftp toegang configureert. De toegang tot mijn iDisk op Mobile Me werkt prima.

RTL Gemist is een briljante zet...Binnen 2 uur na uitzenden zijn de programma's te bekijken en de videokwaliteit op de iPad is subliem te noemen. Flash mis ik maar weinig, dat had ik vooraf niet verwacht. Wat eerst een favoriete bron van gadgetnieuws was, Gizmodi.com, wordt door het gebruik van flash video ineens minder favoriet.

Een andere goeie app is de Ebay voor iPad. Dat is voor mij een blijvertje. Ook Brushes zal ik vaker gaan gebruiken. De eerste probeersels met wat strepen zetten leverden een ui op!

De app waar ik het meeste naar uitkeek was iBooks, laat dat nu de app zijn die ik het minste heb gebruikt. Ondanks mijn 779 eBooks die op mijn 7 meter lange boekenplank staan heb ik net 3 bladzijden gelezen. Dat is nu het nadeel van de iPad...je begint met lezen, hoort een mail binnenkomen en voor je het weet ben ik in ieder geval weer met andere dingen bezig...

- Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten