dinsdag 27 april 2010

Dag 5 iPad: Buro standaard voor iPad




In het dagelijkse gebruik werk je met de iPad toch meestal op je schoot. Het ene been op de andere knie, waarbij de iPad leunt tegen het been. Maar wat als je iPad op je buro wil gebruiken of waar laat je hem om op te laden? De meest logische oplossing zou de standaard Apple iPad Dock zijn. Nu alleen nog in de VS te krijgen, waarbij de Dock ook meteen op de connector wordt aangesloten en ook als oplaad en sync station kan worden gebruikt. Kost $29 en ik zou ervoor zijn gegaan, maar..., omdat ik een siliconen hoes er permanent om heen heb, gaat dit niet passen. Een erg mooie, maar ook dure oplossing, is de Joule Element. Van metaal, verkrijgbaar in geborsteld Rvs of mat zwart, voor een prijs vanaf $129. Deze is ook gemakkelijk zelf te maken van hout. Maar dat is hem ook niet geworden...Mijn keuze is de Cricket Laptop stand; ziet er goed uit, is inklapbaar en toch stevig en kost €39 bij de MediaMarkt. De Cricket is zeer robuust en door de rubberen voeten krijg je hem maar moeilijk weggeduwd. Onderin is er genoeg ruimte om de usb-connector aan te sluiten. De enige aanpassing die ik ga doen is het halveren van de plastic steuntjes aan de onderzijde. Die steken nu een anderhalve centimeter uit en dat is storend bij het typen als ie platter ligt.

- Posted using BlogPress from my iPad

3 opmerkingen:

  1. De cricket is inderdaad ideaal voor ipad, ik heb hem ook. Makkelijk mee te nemen want heel klein en in te stellen en toch stevig inderdaad.

    grt, Paul

    BeantwoordenVerwijderen