woensdag 28 april 2010

Dag 6: de iPad op het werk







Gisteren schreef ik al over GoodReader, een €0,79 app, die zijn geld meer dan waard is. Door het ontbreken van een Mijn documenten map op de iPad zonder jailbreak, kun je niet zonder aparte apps om documenten op je iPad te krijgen. Met GoodReader heb ik een connectie naar mijn Macbook Pro ingesteld en zo heb ik toegang tot mijn docs.

Vandaag het eerste profijt hiervan gehad op het werk. Voor een meeting had ik een 6 tal documenten in PDF formaat nodig. De collega's hadden diezelfde documenten op papier. Tien jaar geleden deed ik hetzelfde met mijn tabletpc, maar er is een gigantisch verschil: de snelheid van de iPad. Omdat we nogal van het ene doc naar het andere vlogen was ik door die snelheid van schakelen tussen de documenten eerder op de betreffende pagina dan de anderen door te bladeren. Omdat ik ook info van websites nodig had kon ik ook hier snel switchen en kon deze info makkelijk delen: ik hoefde maar de iPad om te draaien.

Ook merk ik dat ik tijdens mijn reguliere werk de iPad ook steeds meer als extra beeldscherm gebruik. Referentiepagina's ophalen op internet doe ik op de iPad en de Macbook gebruik ik als input medium.

Ons webbased CRM systeem Voffice werkt ook op de iPad. Alleen kan ik geen mail maken. Net als bij alle webbased editors kan ik geen input doen via de iPad. Dat is toch wel een zwakke plek van de iPad. Daarom ben ik ook gedwongen te bloggen met een aparte app als BlogPress, die op zich ook (nog) functies als invoegen video en links maken ondersteund.

Ja, zo'n iPad is ook niet alles, maar ik ben er toch maar wat blij mee...

- Posted using BlogPress from my iPad

2 opmerkingen: