woensdag 4 augustus 2010

Gevonden: de ideale iPad case?

Al eerder schreef ik over mijn zoektocht naar de ideale iPad case en ik dacht deze in de combinatie van een iFrogz TPU backcover en een HardCandy BubbleCase te hebben gevonden.

Voor thuisgebruik en vervoer van en naar het werk ideaal, maar toch miste ik iets. Namelijk een ingebouwde stand die het mogelijk maakt om de iPad in een kleine hellingshoek op tafel te kunnen gebruiken om goed te kunnen typen.

Ik had een echte lederen case van iKit, maar die heb ik verkocht aan een collega waarvoor ik op de launchday in Nederland een iPad meenam en er geen goede cases meer te krijgen waren. De iKit is een mooie kwaliteit leren map voor weinig geld, maar mist de optimale hellingshoek die ik zocht.

Wat ik wilde is eigenlijk heel simpel: dezelfde functionaliteit als de originele Apple case maar dan zonder de nadelen. De Apple case is van een kunststof materiaal dat al na een paar dagen zo vies uitziet omdat het als een vuilmagneet werkt.

Op mijn zoektocht kwam ik in het Duitse Aken bij Gravis uit. Ze hebben daar een keur aan iPad cases en aan de randvoorwaarden die ik de verkoper gaf voldeden een drietal cases. De goedkoopste was €24,95 en was vergelijkbaar met de iKit die ik bezat. De duurste van €49,95 heb ik uiteindelijk gekozen; de ArtWizz Seejacket ® Leather.


De ArtWizz Seejacket ® Leather was precies en meer wat ik zocht. Dezelfde functionaliteit als de Apple case, maar dan van zwart leer. De bovenste flap is, net als de Apple case te knikken, waardoor hij in landscape rechtop kan worden gezet en het belangrijkste; ook in de hellingshoek die aangenaam typen mogelijk maakt.

Maar er is meer...Deze case is een evolutie van de Apple case, zoveel kleine slimmigheden zitten er op. Zo valt de deksel niet over, maar in de rand. De case wordt zo zeer dun. De sluiting is voorzien van magneetjes die de deksel goed dicht houden, maar ook na opening aan de achterzijde klikt de flap het deksel magnetisch vast.


De iPad zit stevig in de goed aansluitende rand. De knoppen, sensoren en aansluitingen passen precies. Hij wordt van de bovenkant ingevoerd en deze flap wordt ook weer dichtgehouden met magneten.

Aan de achterzijde zit een een gleuf met een leren rand van ca 0,5 cm die er voor dient om de deksel na knikken vast te zetten. Briljant gewoon, Jonny Ivy eat your hart out...daar hebben die Chinezen je toch overtroeft.

Ik werk er nu een week mee en de ArtWizz Seejacket ® Leather voldoet nog steeds aan mijn verwachtingen. Een mooi detail is dat door de verstelbaarheid van de HardCandy BubbleCase hij er ook makkelijk in past voor transport en extra bescherming.

Wil je de functionaliteit van de Apple case, maar niet de nadelen? Zoek dan niet verder. De ArtWizz Seejacket ® Leather is de case die je zoekt.

Verkrijgbaar in Nederland bij:
iPod4u.nl, iPodhoes.nl, macstuff.nl, MediaMarkt,MP3shop.nl, smartphonecentre.nl en soundware.nl



- Geschreven met BlogPress op mijn iPad in een ArtWizz Seejacket ® Leather

Geen opmerkingen:

Een reactie posten