vrijdag 4 juni 2010

Waarom moet ik een iPad kopen?

Gisteren van collega Blogger Richard het verzoek gekregen of ik een zestal vragen wilde beantwoorden over de beweegredenen van mijn iPad aankoop. Hij wilde de input gebruiken voor zijn blog.

Wie mij kent weet dat ik daar uren over kan uitweiden, maar ik heb me toch weten te beperken tot een A4tje. Vandaag heeft Richard zijn blog geplaatst en heeft hij mijn antwoorden één op één geplaatst. Niet dat ik daar iets op tegen heb, integendeel, ik voel me gevleid.

Hier de vragen en mijn antwoorden;

Waarom heb je de iPad gekocht?

De iPad is de tablet waar ik al 12 jaar op wacht. In 1998 de eerste tabletpc gekocht en dat vond ik geweldig. Echter wat ik er allemaal mee deed was voor een doorsnee gebruiker niet te begrijpen. Te steile leercurve en onrijpe technologie (Windows) en batterijverbruik de grote spelbreker. In 2005 afgestapt van mijn laatste TabletPc en overgestapt naar Apple, ook op het werk. Na de langverwachte iPhone was dit het product dat er wel moest komen. Natuurlijk was ik het ook aan mijn reputatie verplicht!

Was je al een Apple User en van welk evt. product?

Ja, sinds 2005 door de komst van de Mac mini;
Mac mini G4, iMac G5, iBook, Macbook 13", Mac mini Intel, AppleTV, iMac 20", iMac 24", Macbook Pro 15" (werk), Macbook Pro 17" (Werk), Macbook 13", iMac 27"
Airport Extreme en 3 Airport Express
aug 2007 iPhone, iPhone 3G, iPhone 3GS

Hoe vindt je nu na 6 weken de verhouding prijs en product?

Zeer goed, ik was verbaasd over de relatief lage prijs. De verwachtingen, die natuurlijk hooggespannen waren, komen meer dan uit. Vooral de batterijduur is zeer plezierig. Ik haal met mailen, lezen en internetten een gemiddelde van 12-14 uur.

Gebruik je de iPad dagelijks en zo ja waarvoor?

Jazeker, de iPad is mijn meest gebruikte computer geworden. De iMac 27" gebruik ik nog maar in verhouding 10% van de tijd.
Hoofdgebruik; websurfen, mailen, bloggen, twitteren, lezen.

Wat is de misser van Apple bij je iPad?

Ik kan niet echt een misser bedenken waarin ik nu wordt beperkt. Ok, het scherm kan altijd groter, maar dan ik het niet meer mobiel, en alle zaken die op mij. Wifi versie niet zitten heb ik wel via de combinatie jailbreak/apps opgelost. Camera doe ik via Mover+ en de iPhone, 3G toegang via MyWi icm de iPhone, en draadloos syncen via WifiSync.
Ik dacht vooraf dat ik het niet ondersteunen van flash op de iPad zou gaan missen, maar dat valt reuze mee. Er is altijd wel een alternatief om de content toch te zien of als ik het echt belangrijk vind switch ik naar de iMac.
Het enige dat me enigszins tegenvalt is wel het gewicht. Hij te zwaar om met één hand vast te houden, maar aan de andere kant wordt dit ruimschoots goedgemaakt door de batterijduur. Dat is met de huidige technologie ook de reden van dit gewicht.


Leg kort uit waarom een onbekende lezer een iPad moet kopen?

Als je de iPhone kent of niet, de userexperience van de iPad is net zo intuïtief. Geef hem aan een kind van 3 of een bejaarde, ze kunnen er meteen mee aan de slag. Out of THE box kun je er al zoveel mee en iedereen die hem vasthoudt en er mee aan de gang gaat wil hem na 5 minuten ook al hebben.
Voor 90% van de computergebruikers voldoet de iPad in 90% van de gebruiksdoelen. Wat wil je nog meer voor dat geld!?

De blog van Richard vind je onder http://samson-dimov.nl/?p=4116

- Geschreven met BlogPress op mijn iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten