maandag 7 juni 2010

Verwachtingen WWDC te hooggespannen?

Apple is weer eens het middelpunt van het universum vanavond. Om 19 uur Nederlandse tijd start in het Moscone center in San Francisco de keynote van Steve Jobs als startsein voor Apple's Developers conference 2010.

Zoals altijd draait de geruchtenmachine op hoogtoeren en zijn er al heel wat zaken gelekt, zoals de nieuwe iPhone. Ook zijn er net als altijd achteraf genoeg mensen teleurgesteld omdat niet alles bewaarheid is zoals vooraf gesteld.

Een aantal zaken op een rijtje en mijn inschatting van de waarschijnlijkheid dat dit aan bod komt vanavond.

- nieuwe generatie iPhone? 99% zeker.
- naam nieuwe iPhone, iPhone HD? Ik eet mijn hoed als dat niet de naam wordt.
- firmware 4.0 iPhone? 99% zeker dat de download vandaag beschikbaar komt.
- nieuwe versie iTunes? 100% als firmware 4.0 uitkomt, maar 70% kans dat ook streaming service aangekondigd wordt.
- MobileMe krijgt gratis variant? ja, 80% kans, maar dat gratis zal maar een fractie zijn van de huidige fulltime member mogelijkheden.
- Nieuwe versie Snow Leopard 10.6.4? 80% kans dat de nieuwste patch wordt aangekondigd.
- Opvolger Snow Leopard 10.7? Minder dan 20% kans dat er nieuwe onthullingen worden gedaan. Het is een mobile event en Apple is volgens mij nog niet zover om hier iets van te willen en kunnen laten zien.
- Nieuwe versie AppleTV? Gezien de opmerkingen die Steve maakte tijdens zijn D8 interview acht ik de kans op presentatie minder dan 50%.
- Aankondiging Magic TouchPad? Ondanks de gelekte foto's vandaag minder dan 50% kans op presentatie vanavond.

Over een uurtje of drie zullen we het weten. Vandaag de eerste keer volgen van de keynote via de iPad...ik verheug me er op. Maar let op, jullie zijn gewaarschuwd voor teleurstellingen al hoop ik vurig dat ik ongelijk krijg.  

Iedereen een amazing keynote toegewenst...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten