zaterdag 24 april 2010

Mijn eerste bericht over mijn eigen iPad


Na een slopende week van wachten en tegenslag op tegenslag gebeurde gisterochtend het ongelofelijke...mijn iPad werd bezorgd in Weert. Meteen in de auto gesprongen en naar Weert gereden. Daar aangekomen wachtte al een dolenthousiaste Armand en Eric. Het leed van de afgelopen week was vergeten. 
Toen ik de iPad voor het eerst vasthield viel me op hoe zwaar ie toch eigenlijk is. Je houdt hem niet lang in 1 hand vast. Gistermiddag thuis meteen aan iTunes gehangen waar de 65 Apps en 779 eBooks stonden te wachten. Het syncen is een bekend proces, dat werkt identiek aan de iPhone.
De rest van de middag en avond ben ik bezig geweest met het uitproberen van alle Apps. De voorstelling die Apple doet dat er al meer dan 180.000 Apps van de iPhone store bruikbaar zijn voor de iPad klopt wel, maar dat wil je niet. Van alle iPhone apps die ik geselecteerd had zijn er maar een handjevol overgebleven. De apps worden op het formaat van de iPhone op het scherm weergegeven en ondanks de 2x knop ziet het zomen er niet uit.  
Van de iPad apps die gratis zijn springen er een aantal in positieve zin uit. Dan heb ik het niet over de iBooks app, die moet je gewoon hebben, maar Apps zoals AccuWeather, TweetDeck, GWRlite, Epicurious en Zinio. Dat zijn voorbeelden van apps die het potentieel van de iPad maximaal benuttten. Qua mogelijkheden en qua ontwerp. 
De reden dat ik uiteindelijk toch gekozen heb voor het instapmodelletje met 16 Gb zijn AirVideo en StreamToMe. De muziek en filmbibliotheek wordt rechtstreeks vanaf mijn iMac gestreamed naar de iPad via wifi. Op de iMac draait een serverapplicatie die dat mogelijk maakt. Hiervan is ook een Windows versie gratis verkrijgbaar. De apps kosten $2,99, maar zijn het geld meer dan waard. Ook van buitenaf kan ik gewoon aan mijn films. 
Ik heb nog niet alle apps helemaal doorgelopen, dus een top 10 heb ik nog niet. Deze volgt nog.
Alles werd mogelijk gemaakt door Ralf in Texas en Eric en Armand in Weert. Bedankt mannen...

1 opmerking:

  1. Hmmm, zojuist iPad opgehaald, ben ff al je berichten aan het lezen!
    Read_Learn_Use

    BeantwoordenVerwijderen