donderdag 11 maart 2010

Apple aan de top bij technische ondersteuning

Gisteren publiceerde Consumer Reports, een consumenten organisatie in de VS, haar jaarlijkse onderzoek naar technische ondersteuning voor laptops en desktop computers. Het onderzoek werd gedaan onder 7000 ondervraagden en in beide categorieën staat Apple met kop en schouders bovenaan. Onderdelen van het onderzoek waren oplossing van problemen, bereikbaarheid, wachttijden, vriendelijkheid personeel en de ondersteuning zelf. Elk antwoord leverde een punt op met een maximale score van 100 punten.
Apple scoorde op de laptops 86 punten, de nummer 2, Lenovo, kwam niet eens in de buurt met 60 punten. De rest scoorde zelfs een onvoldoende. Bij de desktops scoorde Apple maar liefst 87 punten en nummer 2, Dell, kwam niet verder dan 55 punten en dat is maar liefst 32 punten achterstand.
Apple fanboys zoals jij en ik weten dit natuurlijk al lang. Nu hebben we ook empirische data om de feiten te ondersteunen bij familie en vrienden...zegt het voort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten