woensdag 24 februari 2010

Interesse voor iPad hoger nu dan voor iPhone in 2007


Als we terugdenken aan juli 2007, dan liggen de herinneringen aan de lange rijen die gevormd werden voor de Apple Stores in de VS. Bij de glazen kubus op 5th Avenue lagen sommigen 4 dagen in de rij om de 1e generatie iPhone te mogen kopen voor $599,- met AT&T abonnement. Die dagen kunnen terugkomen als we onderzoeken moeten geloven. Het lijkt er namelijk op dat het percentage van mensen die zeker een iPhone wilden kopen in 2007 op 6% lag. De iPad overtreft dit met 50%. 9% van de onderzochten gaven aan een iPad te willen kopen. 4% gaf aan zeer waarschijnlijk een iPad te zullen kopen, tegen 3% in 2007 toen het de iPhone betrof.

Gedetailleerdere cijfers melden dat 68% de iPad vooral wil gaan gebruiken om te internetten terwijl 44% voor het lezen van e-mail kiest, 37% voor het lezen van eBooks, 28% om magazines en andere uitgaven te lezen en 'maar' 24% om er video op te kijken. Tellen we de eBooks en magazines en andere uitgaven bij elkaar op dan blijkt de iPad ineens merendeel voor het electronisch lezen te zullen worden gebruikt, namelijk 65%. Dat is bijna 2/3 deel van de ondervraagden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten