dinsdag 17 augustus 2010

Nieuwe BlackBerry Torch geflopt?

Het nieuwe vlaggenschip van RIM, de BlackBerry Torch, verkocht 150.000 exemplaren in de eerste drie dagen na lancering dit weekend. Op zich niet slecht voor een smartphone die vooral mikt op de zakelijke markt, maar staat in schril contrast met de 1,7 miljoen mensen die in drie dagen een iPhone 4 mee naar huis namen.

De Torch is alleen bij AT&T te krijgen bij een 2-jarig abonnement onder bijbetaling van $199. De teleurstelling bij RIM is zeer groot. CEO Jim Balsillie noemde de Torch voor lancering nog 'de reuzenstap in technologie ten opzichte van alle in de markt te krijgen smartphones'.

Met grote zwarte monolieten in de AT&T werd geprobeerd vooraf de komst te hypen. Maar met een scherm dat een mindere resolutie heeft dan de meeste smartphones in de markt maak je echt geen reuzesprong.

De teleurstelling is zo groot bij RIM en AT&T dat ze hebben besloten nu al maar liefst 50% korting te geven op het toestel. Waarschijnlijk zijn het RIM en AT&T die zelf het meeste geloofden in hun hype en zitten ze nu met miljoenen Torches op voorraad.

De verkoopaantallen liggen in lijn met eerdere lanceringen van BlackBerries en andere niet iPhones. Ze snappen zeker niet dat zakelijke gebruikers echt niet in de rij gaan liggen voor de winkels...

- Geschreven met BlogPress op mijn iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen