vrijdag 27 augustus 2010

Apple vindt audio plug opnieuw uit

Alweer een nieuw patentaanvraag op naam van Apple...Dit keer wil Apple de bekende koptelefoonplug opnieuw uitvinden. Waarom vraag je je dan af...Heel eenvoudig, Apple wil minder gaten in hun apparaten.

Dat is op zich niet verwonderlijk. Als ik mijn iPhone bekijk, zitten er in de koptelefooningang allemaal pluisjes en stof, om nog maar te zwijgen over de mogelijke instroommogelijkheid van vochtigheid. Koptelefoon ingang en microfoon zijn twee gaten.

Apple gooit het natuurlijk op de bescherming van de apparatuur voor de gebruiker en de schoonheid van het minimalistische ontwerp, maar volgens mij zit hier meer achter.

$$$ is volgens mij de hoofddrijfveer. Net als bij de magnetische stroomvoorziening van de MacBooks moeten derden die de aansluiting en dus het patent willen gebruiken diep in de buidel tasten om deze goedkoper na te maken. Tot op heden heb ik die dan ook nog niet gezien en dus ben je voor vervanging aangewezen op de dure Apple producten.

Zo zal het ook gaan met de nieuwe audio plug. Ik verwacht eenzelfde ontwerp op basis van magneten. Geen gaten nodig en je kunt er niet in blijven hangen. Maar daarmee ook meteen een nieuwe markt voor headsets op basis van de nieuwe aansluiting. Designed voor iPhone en iPad, maar met extra $$$ voor Cupertino van elke zich zelf respecterende koptelefoonmaker.

Of we de uitvoering al woensdag zullen zien op het Apple event is te betwijfelen, maar de nieuwe iPad is een geschikte kandidaat...

- Geschreven met BlogPress op mijn iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten