maandag 31 mei 2010

Pulse, de ultieme newsreader op de iPad? Volgens mij wel.

Pulse is het geesteskind van twee Stanford afstudeerders en is in slechts een paar weken ontwikkeld als onderdeel van een college aan het Institute of Design van de universiteit.

Het is een grafisch verrijkte RSS feed verzamelaar. Het home scherm laat een dynamisch samengesteld geheel zien vanuit diverse bronnen. Je kunt op en neer scrollen om de headlines te zien. Horizontaal scrollen laat meer van de gekozen bron zien. Na een klik krijg je de tekst versie van het artikel te zien. Bij de bronnen kunnen ook Google Reader feeds worden opgenomen.

Het nadeel tot nu toe is dat er maar maximaal 20 feeds kunnen worden opgenomen. Maar het toevoegen kan gemakkelijk op basis van key words waardoor het zo makkelijk werkt alsof je bij Google zoekt.

Ik vind het nu al geweldig. Na een uurtje gebruik heb ik al mijn favoriete websites toegevoegd en het werkt echt snel. In landscape modus kun je met je linkse duim scrollen door de feeds en met de rechtse duim scroll je door het artikel. Je kunt wisselen tussen tekst en website weergave en deze wordt ook onthouden per feed voor de volgende keer.

Vanuit Pulse kun je meteen je sociale netwerken voeden of links versturen via de email. Binnen de app is er ook een mogelijkheid om feedback te geven aan de makers. Iets wat ik meteen gedaan heb. Wat ik mis is een update knop waarmee je al je feeds kunt updaten. Updates vinden volgens mij nu alleen plaats na opnieuw opstarten.

De app is verkrijgbaar in de iTunes app store voor €2,99. Hier nog een video die de mogelijkheden laat zien.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten