zaterdag 22 mei 2010

Is een iPad wel geschikt voor mij?


Elke dag ben ik uren bezig met het afspeuren van het web, lees en schrijf artikelen over de iPad en alles gerelateerd aan Apple. Het maakt niet uit aan welke kant je staat, voor zowel iPad liefhebbers en haters is er genoeg te vinden. Gebaseerd op de feiten: verkoopresultaten en eigen ervaringen, het gaat goed met de iPad. Maar er zijn ook genoeg kritiekpunten moet ik eerlijkheidshalve erkennen.

Vandaag kom ik een artikel tegen van Andy Boothe van theAppleBlog met de vertaalde titel "je moeder wil een iPad" en hij slaat de spijker op de kop. Hij stelt dat de iPad gewoonweg niet voor iedereen bedoeld is.

Samengevat komt het er op neer dat de meeste kritiek wordt geleverd op de dingen die de iPad niet kan. Klopt, geen flash ondersteuning, geen HDMI output, geen widescreen scherm. Maar de mensen die iPad kochten interesseert dit niet. Als je die zaken belangrijk vindt moet je de iPad niet kopen, klaar, punt, einde discussie. Jij hebt de iPad blijkbaar niet nodig, maar begrijp dan ook dat er mensen zijn die daar geen boodschap aan hebben en er wel blij mee zijn.

Ook ik krijg die vraag vaak vanuit mijn omgeving. "Wat kan ik er mee, moet ik er ook één kopen?". Dat ligt er aan. De iPad doet alle dingen en meer voor mij die ik er van verwacht en zelfs meer. Maar als je USB aansluitingen nodig hebt en niet kunt leven met het gebrek aan flash en hdmi output, dan waarschijnlijk niet voor jou.

De belangrijkste les hieruit is dat je je moet afvragen wat je er mee wil gaan doen en of de beperkingen voor jou een probleem zijn. Ik kan alleen maar deze raad geven: als je een draagbaar apparaat zoekt om te surfen, te mailen, boeken wil lezen, films kijken, presentaties maken en honderden apps en spellen draaien, dan is de iPad misschien wel HET apparaat voor jou. Als het geld niet het probleem is, dan probeer hem uit en neem een besluit. Je zult verliefd worden of niet. Het is uiteindelijk jouw beslissing...

- Geschreven met BlogPress op mijn iPad

1 opmerking: