vrijdag 14 mei 2010

iBooks crash op iPad na aankoop uit iBooks Store


Voor de eerste keer heb ik vanmiddag een dertiental gratis iBooks gekocht in de iBooks Store vanuit de iBook app op de iPad. Niets mis mee zou je zeggen, ware het niet dat na de downloads en het openen van het eerste boek crashed iBooks...laat dat nu net de iPad handleiding als iBook zijn...

Opnieuw opstarten, niets gedaan dan wachten, maar na 30 seconden vliegt ie er weer uit. Een delete en reinstall van iBooks haalde niets uit. Zou 923 boeken teveel zijn? Kan ik me niet voorstellen.

Toch nog maar eens een delete gedaan en toen een reboot. Opnieuw installeren en proberen...nope, weer een crash. Toen maar eens geGoogeled en ik kom bij een bericht op Cnet.com uit waar ook melding wordt gemaakt van hetzelfde probleem, ook na het downloaden van de eerste boeken uit de iBooks Store.

Er wordt daar aangeraden de loggings van de crashes te mailen naar een ontwikkelaar bij Apple genaamd RoyB. Logs opgezocht en deze gemaild naar Roy. Meteen een geautomatiseerd bericht retour van Apple dat er niet persoonlijk zal worden gereageerd op de mail...

Uiteindelijk is het me toch gelukt om iBooks weer werkend te krijgen na een reinstall, reboot en synchronisatie, maar ik vermoed toch dat dat de mix van DRM en Non DRM boeken niet echt lekker samengaan.

Je zal de iPad maar gekocht hebben om op te lezen!

- Geschreven met BlogPress op mijn iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten