zondag 18 april 2010

Video en muziek streamen naar je iPhone en iPad

How To: Access Your Entire Computer From an iPadAls je in het bezit bent van een AppleTV ben je bekend met het streamen van muziek en video vanaf je vaste Mac. Het was dan ook een logische stap dat deze mogelijkheid op de iPhone en iPad ook mogelijk zou moeten zijn. Die is er nu ook, en wel in tweevoud en niet van Apple. De twee apps Air Video en StreamToMe (iTunes links, beiden kosten €2,39) moeten het doen, waarbij StreamToMe mijn voorkeur heeft. Beide apps maken gebruik van een server die op de Mac of Windows desktop draait en de stream mogelijk maakt, StreamToMe ook voor muziek. Niet alleen op het lokale netwerk, maar ook van buitenaf als je router dat toestaat.
Zo kun je zonder dat je alle muziek of films op je iPhone of iPad hebt staan toch van je iTunes bibliotheek gebruik maken als je wifi of 3G toegang hebt. Werkt perfect tot iPhone OS 3.2. In iPhone OS 4.0 beta wordt de stream echter niet weergeven. StreamToMe ontwikkelaar Matt Gallagher antwoord op mijn vraag hierover dat er, al dan niet bewust, iets mist aan Apple kant in iPhone OS 4.0 maar dat hij een workaround hiervoor heeft voor de volgende versie die volgende week moet uitkomen. Als het bewust is gebeurd, wat ik vermoed, dan ben ik benieuwd of die update door de ballotage komt. Streaming video vind ik een duidelijk gemis aan Apple's kant en misschien dat dit nu al in de pijpleiding zit...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten