dinsdag 13 april 2010

Opera mini goedgekeurd: tegenvaller in het gebruik?

Opera Mini for iPhoneWat velen dachten dat niet zou gebeuren is toch gebeurd. Na een procedure van een maand heeft Apple de veelgeprezen Opera mini browser toch toegelaten tot de App Store. Niet alle beoogde features zitten er in, maar het belangrijkste is dat dit de eerste browser is die niet van de ingebouwde Safari engine gebruik maakt. Toen ik het bericht zag heb ik hem meteen gedownload en geïnstalleerd op mijn iPhone...en toen de desillusie; veel trager dan Safari bij mij. Als voorbeeld de site van m.gizmodo.com. Opera 21 seconden, Safari 4 seconden, beiden via Wifi. Andere sites zoals iPhoneclub.nl worden in Opera niet als mobiele versie weergegeven zoals in Safari, maar in een eigen mobile vorm. Niet om aan te zien. Als ik op een site als Macwereld.nl op de tekst van de berichten klik zoomt Safari mooi in en lijnt alles precies uit. In Opera krijg ik maar 80% van de breedte te zien en moet ik handmatig de tekst pinchen om passend te maken. 
Los van de opties en de mooie interface van Opera blijft de basic browse functie toch het belangrijkste voor mij. Op dat gebied een afknapper dus. Mocht je het zelf willen proberen, hier de iTunes link.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten