dinsdag 9 maart 2010

iPhone: de sleutel van de 21e eeuw?

Voordat ik de deur uitga controleer ik altijd drie dingen: heb ik m'n portemonnee, m'n sleutels en natuurlijk m'n iPhone bij me? Als we de banken mogen geloven hoef ik het eerste binnenkort niet meer te checken. Betalen gaat zometeen immers gewoon met je mobiel. Als 't aan Apple ligt mag ik in de toekomst zelfs m'n sleutels vergeten, die zitten dan gewoon in m'n iPhone.

De Britse krant 
The Telegraph ontdekte onlangs een patent van Apple waarin methodes worden beschreven waarop een iPhone of iPod kan dienen als electronische sleutel. Zo zou het dankzij de ingebouwde accelerometer van de iPhone mogelijk zijn om een slot te openen als bij een traditioneel cijferslot van een kluis. Een andere methode om deuren te openen bestaat uit het intoetsen van een pincode op de iPhone en deze vervolgens tegen een electronische reader naast de deur te houden.


Deze techniek, die door Apple al de weinig originele naam 'iKey' genoemd wordt lijkt ideaal: nooit meer je sleutels vergeten... tenzij je je iPhone vergeet natuurlijk. En dan hebben we 't nog niet over een lege batterij bij thuiskomst na een daglang intensief iPhone gebruik. Daarmee lijkt dit patent meer op een interessante rariteit dan een sleutel tot succes en blijf ik voorlopig elke ochtend checken: portemonnee, iPhone en sleutels.



Bron: macwereld.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten