vrijdag 19 februari 2010

Find my iPhone werkt nu ook op iPhone


Apple's MobileMe site, me.com, werkte voorheen alleen op een desktop en niet via Mobile Safari op de iPhone of iPod touch. Als je het al probeerde kreeg je een scherm waar je werd verteld hoe je MobileMe moet inrichten voor contacten, mail en agenda. Geen webmail, geen toegang tot je foto gallery. Apple heeft dit nog enigszins gefixt door het uitbrengen van iDiks en Gallery apps, maar dat is het toch niet echt. Find My iPhone zat er steeds niet bij.

Dat is dus nu veranderd. Het lijkt stom, mijn iPhone is zoek en ik wil op de iPhone mijn iPhone vinden. In een support document (echt waar) stelt Apple voor om dan de iPhone van een vriend te lenen. Ze gaan er daarbij van uit dat in een huishouden meerdere iPhones in gebruik zijn.

Nu kun je dus eindelijk inloggen via me.com op je iPhone, inloggen op je account en is meteen het kaartje met je iPhone te zien. Daarna kun je de bekende acties uitvoeren, een bericht sturen met een 2 minuten durend irritant geluid, of als je hem echt niet vind van afstand de fabrieksinstellingen forceren. Dit alles en meer natuurlijk voor € 79 jaarlijks abonnement. Ook kun je de webmail, gallery en iDisk bekijken en instellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten